Sunday, June 21, 2009

اطلاعات تکمیلی درباره ندا شهید راه آزادی در تهران

بنا بر گزارش های رسیده از بستگان نزدیک دختری به نام ندا که روز ۳۰ خرداد در محله امیر آباد تهران به شهادت رسید نام کامل وی ندا آقا سلطان بوده است. وی متولد ۱۳۶۱ بوده است. وی در روز ۳۰ خرداد به همراه استاد دانشگاهش (‌رشته فلسفه) و چند تن از هم کلاسی هایش در تظاهرات شرکت داشته است . وی برای دقایقی در حالی که با موبایل صحبت میکرده از جمع تظاهر کندده عقب می افتد که دراین هنگام ۲ لباس شخصی موتور سوار (‌موسوم به بسیجی) قلب ندا را با کلت کمری هدف قرار می دهند . وی در دستان استادش جان می سپارد. ولی این موتور سواران توسط مردم متوقف می شوند و بنا به این گزارش توسط مردم دستگیر می شوند. و بنا بر گزارش تایید نشده ضارب اصلی کشته شده است. ظهر روز ۳۱ خرداد ( روز بعد از شهادت) پیکر ندابه شرط خاکسپاری سریع و محرمانه در بهشت زهرا به خانواده اش تحویل شده است . خاکسپاری وی تحت شدیدترین تدابیر امنیتی و با سرعت بسیار انجام شده است.گفتنی است که هم اکنون خانواده وی بعد از خاکسپاری ندا آقا سلطان به خانه باز گشته اند. مراسم یادبود ندا قرار بود فردا اول تیر ساعت ۵ تا ۶.۳۰ در مسجد نیلوفر واقع در عباس آباد تهران برگزار شود که با تماسی از طرف مسجد این مراسم لغو شده است. همچنین به تمام مساجد تهران دستور داده شده است که اجازه برگزاری مراسم ندا آقا سلطان را ندارند.

15 comments:

Anonymous said...

This is the beginning of the end for Khamenei. Whatever authority that he ever thought of having is now lost, and with him the regime.
By killing protestors, the Islamic Republic is killing its own future.
Those who pick-up arms to kill defenceless protestors should realise that in the end, they will have to answer for their actions. We shall neither forgive, nor forget. Sooner or later we will see these people hanging from the lamp-posts.
Death to Khamenei

Anonymous said...

Under the pre-text of religion, our young people are brutally killed and the religious leaders are threatening even tougher measures’. Poor people still think that this is not Islam but if you review the history of any religion the brutality is at its heart of and the ones that our people mourn for them were the most brutal of them all.

Maziar said...

Is this information confirmed?
where did you get this?

Ely said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

n harfa sahih bashe baaye inke ma shenidim basiji az balae poshtebame yek sakhteman be oo tirandazi karde. lotfan agar chizi minevisid source an ra ham begozarid. mamnoon

Anonymous said...

خائن ،خائن است میخواهد دختر باشد یا پسر . مسیحی باشد یا مسلمان کسی که اموال مردم را آتش میزند و امنیت جامعه را دست مایه انگلیسیها و رفسنجانی هوسران میکند خائن است با مردم بیگناه چکار دارید اگر راست میگوئید بروید بیت رهبری تظاهرات کنید نه در کوچه و خیابان که محل گذر مردم بیگناه است .دست آن پلیسی که این خائنین را به سزای عملشان میرساند باید بوسید

Mazyar said...

دلم میخواست باور کنم که ضاربین دستگیر شدند و ضارب اصلی کشته شده. معصومیت نگاه این دختر در لحظه آخر زندگیش تا آخر عمر از یادم نمیره. فرق ما با اونا اینه که ما یک کبوتر رو هم نمیتونیم آزار بدیم ولی اونا به راحتی آب خوردن آدم میکشن. مرگ بر دیکتاتور زنده باد ایران

nedaye mardom said...

این اطلاعاتی که داری مطمئنی معتبره؟
کاسپین ماکان که میگن نامزدشه یه جور دیگه گفته
و اینکه تا دیروز می گفتن تیر به گلوش خورده.
اون خائن نبود خادن اونایی ان که به خاطر قدرت و پول مردم رو ایرانی ها را به جون هم میندازند .
خائن بسیجی ها هستند که بدون مجوز حق تیر با لباس شخصی به مردم تیر اندازی می کنن .
امیدوارم این بلاها سر اون کسایی که به مردم می گن خائن بیاد تا بدون درد اینکه عزیزی رو از دست بدی یعنی چی .

کيومرد said...

خائن به مملکت توئي خائن به مملکت اون رهبر ديوث شماست خائن اون بسيجي و پاسدار جاکش است که روي يک دختر بي سلاح و بي دفاع تير مي زند خائن توئي که به اين مردم شريف ميگوئي آشوبکر. کثافت ها روز پس دادن اعمال ننگينان نزديک است و طتاب دار را بر گردنتان ميبينم.

Anonymous said...

خائن به مملکت توئي خائن به مملکت اون رهبر ديوث شماست خائن اون بسيجي و پاسدار جاکش است که روي يک دختر بي سلاح و بي دفاع تير مي زند خائن توئي که به اين مردم شريف ميگوئي آشوبکر. کثافت ها روز پس دادن اعمال ننگينان نزديک است و طتاب دار را بر گردنتان ميبينم.

قریب said...

در باره ندا در وبلاگم پستی نوشته ام.
شاید جالب باشد.

Anonymous said...

انتقاد نامزد ندا آقا سلطان از رسانه هاي حامي موسوي

"کاسپين ماکان" نامزد "ندا آقا سلطان" دختر 26 ساله اي که در ناآرامي هاي شنبه اين هفته تهران کشته شد، برخي شايعات روزهاي اخير را قويا تکذيب کرد و گفت خانواده ندا اساسا قصد ورود به حاشيه سازي ها را نداشته و ندارند.

ماکان در گفت وگو با ايرنا، در خصوص مرگ نامزدش، گفت : طي روزهاي اخير حرف و حديث هاي فراوان و نقل قول هايي از خانواده ندا آقا سلطان در رسانه هاي داخلي و خارجي از جمله سايت ها انتشار يافته که بعضا نادرست است و من و خانواده آقا سلطان اين حرف و حديث ها را تکذيب مي کنيم.

وي گفت : ندا، اساسا اهل مقابله و ماجراجويي و رفتارهاي هيجاني نبود و از خشونت متنفر بود و در عين حال به استقرار آزادي و دمکراسي همراه با منطق اعتقاد داشت.

وي درباره انتشار اطلاعات نادرست از سوي رسانه ها طي روزهاي گذشته گفت: اول اينکه فردي که بالاي سر ندا بود و براي نجاتش تلاش مي کرد، استاد موسيقي وي بود که رسانه ها او را پدر ندا معرفي کرده بودند.

ماکان ، همچنين انتشار عکس دختري را در رسانه ها که نشان مي داد از يک نامزد خاص حمايت مي کند، مورد اشاره قرار داد و گفت که اين رسانه ها آن تصوير را به ندا منتسب کردند که اقدامي غير اخلاقي و نادرست است.

وي درخصوص عکس جعلي که نامزدش با دسبند سبز منتشر شده، افزود: ندا، اگر چه به آزادي و دمکراسي اعتقاد داشت ، اما هيچگاه از نامزد خاصي که در عکس هاي منتشر شده به او نسبت دادند ،حمايت نمي کرد.

نامزد قرباني حوادث شنبه گذشته، همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص شايعه اي مبني بر اينکه گفته شده ضارب ندا دستگير شده است، نيز گفت : ما هم شنيده ايم ، اما رسما چيزي به ما اعلام نشده است.

نامزد ندا، همچنين درباره نقل قولي از جانب وي در VOA (صداي آمريکا) و برخي رسانه هاي خارجي که گفته شده "مراسم خاکسپاري ندا تحت شرايط امنيتي سختي برگزار شد"، گفت : من چنين چيزي نگفته ام و به نظر مي رسد برخي رسانه ها قصد دارند از آب گل آلود ماهي بگيرند.

وي افزود: از من سوال شد آيا مشکلي در جريان تدفين ندا وجود داشت که من گفتم مراسم خاکسپاري از سوي بازماندگان ، در آرامش کامل برگزار شد، اين صحبتهاي من با بداخلاقي رسانه اي تحريف و منتشر شد.

ماکان در خصوص برداشتن بخش هايي از بدن ندا جهت عمل پيوند نيز گفت که "من آن روز پزشکي قانوني نبودم و پدر ندا تلفني اطلاع داد که از وي خواسته اند بخش هايي از بدن وي جهت پيوند برداشته شود و مادر ندا هم در انجام يک عمل انسان دوستانه با آن موافقت کرد که در آن شرايط روحي و بحراني که داشتيم آن موضوع را اعلام کردم اما حالا لازم است آن خبر را تصحيح کنم، چرا که بعدا موضوع پيوند منتفي شد و جنازه بدون برداشتن عضو تحويل خانواده گرديد.

نامزد قرباني حوادث اخير که مرگش همچنان درصدر اخبار جهت دار رسانه هاي بين المللي قرار دارد، همچنين نقل قولي از مادر ندا از سوي شبکه VOA را تکذيب کرد و گفت هيچ فردي از خانواده ندا تاکنون مصاحبه اي با رسانه ها انجام نداده است .

Anonymous said...

گم شين باباااااا
ندا هيچ اني نبوده . يه گهي مثل همه اونهاي ديگه كه .
الكي بزرگش كردين . چشمش كوووووووووووووور ميخواست نره بيرون . دختره هرزه هرجايي خيابوني . ديگه دانشجوي انصرافي دانشگاه آزاد معلومه چي بوده.
آشغال كثافت حالا يه تير خورده چقدر شلوغش كردين .
حقش بود . يادتون باشه آدمهايي كه تو خيابون هستن يه مشت دختر و پسر لجن و هرزه هستن كه آزادي رو فقط تو در آوردن شلوارهاشون مي دونن و ندا هم يكي از همو آشغال ها بوده . دختره ايكبيري چشمش كور انتر ولوي خيابوني

Faraz said...

ندای بیصدا
پیک سبــز در دست و در حلقوم ندای بی صدا
قامــت ســروت شکـسـت و از خنجر اهل ریا
هی هی شعبـان شنفتی , چه غریبانه غریب
پنجه گــرگ هم بدیدی واز ســگان نا نـــجیب
گفتــی با جان میروم تا جان بگیرد جان خاک
دفتــر مشقت گذاشتی, گفتی واز گرگم چه بــاک
تو چه پنداری؟ که این گرگان تبار تازی اند
با شعبــانی بی حیا , در خاک فــازس هم بازیند
وین شعبان هم یاوه گوید کاوه جوید یاغی تازد
هم که با فرهنگ مهرانگیــز ایران قاتــی بازد
کین خبیثان لانه افکندند بر این خاک نجیــب
چون زنیک نامی این خانه نگشتند بی نصــیب
مهر پرستی نیک خواهی حرمت این خانه است
قتل و غارت هم اسارت واز قوم بیـــگانه است
دخــتر وارث آریــا آتــــش عشقــت خــداســــت
این دقــل بــازان تاریــخ قالشــان اندرفنـــاست
مهر بانو , سرور ایران , چه نیکو کردی ساز
پنجـــه ات خالی ولی در سینه ات قلبی چو باز
قــلبی در مــرداب گــودال جهــالـت در فقـــــان
عـاشقــانه پرکشیــد تــا ساحـــل دیـــر مغــــان
سرب داغ یاغیان بال و پرت در هم شکست
چشمـه خونــت بجوشیــد,بر روخ ایران نشست
خون تو واز خون پوران دوخت ایران خون پاک
واز سکنــدر تا مغــول,هم قـوم تازیـان چه بـاک
قـوم تزویر , قـوم نیرنگ , قوم در مانده زبون
قـوم قهـار ، هم بـرادر کشته اند در کسب نون
عزم آرش , رزم کاوه , خسرو شیربن تویی
چهره ات گلگون به خون سر مشعل آ یین تویی
تا کـه ایـن مشعـل بدسـت شیــر زن آریا بپاسـت
خاک پاک این وطن واز گرک و شعبان در پناست
فراز

mojtaba mostafavi said...

سلام این دولت برایه همه چی‌ پول دارند ولی‌ نه برای یارانه‌ها . هی‌ میگن نیروی هسته‌ای تو نگو ما باید از حالا به بعد هسته بخوریم چون از خورشت الو فقط هستش گیرمون میاد. ما نیروی هسته‌ای می‌خواهیم بزنیم تو سرمون. نه قدرت خرید داریم نه میتونیم از حالا با بعد جایی برویم چون اقایون بنزین را حسابی‌ بالا بردند. آقای احمدینژاد حق نفت ما که گفتی‌ سر سفره هر خانواده ایرانی‌ میاری کو؟ همه رو دادید به عربهای سنی تو غزه بخورند تا عکستون رو همهجای فلسطین بزنند. نه نیروی اتممیت رو می‌خواهیم نه کمکت به غزه. یادت نره که همین ما بسیجیهایی که همه یارانه‌ها رو ازشون بریدی ما باعث شدیم که جنابعالی هنوز رئیس جمهور باشید.